Når/hvis du vil i kontakt med Beboerrepræsentationen (BR) – og hvad kan du bruge BR til

(post is not avaliable in English, but you can contact BR if you would like it explained in English)

Kære naboer,

Der har de seneste par uger været en del aktivitet, opslag og samtaler på Østergårdens Facebook-gruppe, hvori der også har været en del henvendelser/spørgsmål rettet til BR. Og selv om det er dejligt, at I bruger gruppen , så har vi  fra BRs side behov for at få kommunikeret, at Facebook-gruppen er IKKE en kontaktkanal til BR – det er en gruppe til dialog lejerne/medlemmerne i mellem. 

At Facebook-gruppen ikke kan bruges som kontaktkanal til BR skyldes flere ting – bl.a. at BR ikke har en decideret Facebookprofil, at vi ikke administrerer og modererer gruppen samt at det ikke er alle medlemmer af BR, eller lejerne for den sags skyld,  som benytter Facebook.

Når en fra BR ind i mellem laver opslag i Facebook-gruppen fra Ejendomskontoret, så gør vi det for at hjælpe Rene med at få den pågældende information spredt så meget ud som muligt. Ejendomskontoret eller DEAS har ikke egen kommunikationskanal til “digital information”, så derfor beder Rene ofte en fra BR om hjælp til at få information ud til lejerne. Men som I måske har lagt mærke til, så er det ofte i form af link-henvisninger til Fonden Østergårdens hjemmeside, der er Østergårdens officielle “informationskanal”.

Så hvis du vil I kontakt med BR, så har du to muligheder.

1. Mød op 1. mandag i måneden i BR-lokalet Vognmandsmarken 38, Kælderen kl. 19:30, hvor BR fast holder møde – dog undtagen juli (sommerferie) og helligdage, hvor mødet flyttes til næstkommende mandag.

2. Hastesager, der ikke kan vente til næste BR-møde kan også sendes på mail til BR (br@ostergaarden2100.dk). i tilfælde/sager, der kan vente eller som ikke kan klares over mail, kan man dog blive henvist til fremmøde på næstkommende BR-møde.

Grunden til at vi har behov for at I kommer ned til BR-mødet er, at vi ofte har behov for at tale tingene igennem med  jer (og drøfte det BR-medlemmerne i mellem), og det kan ofte være svært, eller i det mindste udfordrende, at gøre over mail. 

Og hvad kan du så bruge BR til?

Vi har på fornemmelsen, at nogle lejere tillægger os mere magt/ansvar ift. den daglige drift af ejendommen samt beslutninger vedrørende ejendommen, end vi egentlig har. Vi har jf. Fondskonstruktionen en lovhjemmel til at eksistere og varetage lejernes interesse overfor Fonden og administrationsselskab (DEAS) – men vi har  ikke mandat hvad angår den daglige drift af ejendommen. 

Vi kan hjælpe med råd og vejledning om hvordan I skal håndtere sager med DEAS, og I nogle tilfælde kan vi også svare på spørgsmål om konkrete problemstillinger, hvis det er noget, der har været oppe at vende før. Hvis I oplever manglende svar/opfølgning på sager med DEAS eller Ejendomskontoret, så har vi også i nogle tilfælde mulighed for at “skubbe på” ift. proces.

I tilfælde af principiel karakter , der vedrører alle lejere, eks. lejevarslingerne, kan vi også på egen hånd tage et emne op med DEAS eller Ejendomskontoret på vegne af alle lejere.

Vi håber, at dette opslag vil hjælpe jer ift, eventuel fremtidig henvendelser til BR.

Hilsen BR (Thomas, Niels, Jan, Kenny og Jennifer)



Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *